UYARI

Merhaba,


Bilindiği üzere uzun zamandan beri Şifalı Yemek Tarifleri ve Şifalı Bitkiler üzerinde çalışıyorum. “İnsanların en hayırlısı insanlara faydalı olandır.” hadisinden hareketle karınca kararınca faydalı olmaya gayret ediyorum. Kaş yapayım derken göz çıkarmamak için, başka deyişle faydalı olayım diye zararlı olmamak için birkaç hususu belirtmekte fayda görüyorum:

a. Tüm çalışmalarımız geneldir. Oysa herkes ayrı bir dünyadır. Her bireyin, kendine özgü farklı özellikleri vardır. Yazılarımızdan istifade ederken herkes kendi özelliklerini dikkate almalı; gerekirse doktoruna danışmalı.
b. Bir yemeğin, bir bitkinin faydası sadece içindeki maddelere bağlı olmaz. Maddelerin kaliteleri, ölçüsü, pişme süreleri… Vb. özellikler de önemlidir. Dahası var; kullanılan kaplar da, içinde bulunulan ortam da önemlidir.
c. Bireyin içinde bulunduğu ruh hali, inanması, güvenmesi, ümidi de şifa bulup bulmamasını etkiler.
d. Zaman ve yöntem faktörlerini de unutmamak gerek. Ne zaman yemeli, ne kadar süre yemeli, nasıl yemeli?

Özetle diyoruz ki; yazılarımız, daha doğrusu internet ortamındaki, istisnalar hariç tüm yazılar genel, teorik bilgi olmaktan ileri gitmez. Bunu dikkate almalı ve herhangi bir uygulamada doktora mutlaka danışmalıdır. Tekrar ediyorum; internet ortamında öğrendiğiniz bir şifa terkibini doktora danışmadan uygulamayınız. Şu profesör yazmış, bu doktor yazmış demeyin. Fuad ağabeyin blogunda okudum demeyin. Uygulamalarınızın sorumluluğunun kendinize ait olduğunu unutmayın.

Hukuki ve vicdani sorumluluktan kurtarmak için yaptığım bu uyarının faydalı olmasını dilerken sevgi ve saygılarımı sunarım.

Fuat Gencal