17 Mayıs 2010 Pazartesi

ÇİKOLATANIN FAYDALARI


   
ÇİKOLATANIN FAYDALARI

Sadece kokusuyla mutluluk hormonu endorfini harekete geçiren çikolata, damağımızda yavaş yavaş erirken, insanı farklı hazlara sürüklüyor. Çikolatanın faydaları ise saymakla bitmiyor. Kalp hastalıkları ve kanserle mücadele ediyor, cildi ve kemikleri besliyor....

Çikolata sevmeyen insan var mıdır acaba? Kokusuyla, insanı baştan çıkaran, iştah açıcı kahverengi görüntüsüyle çikolatayı kim sevmez ki! Kokusu bile mutluluk hormonlarının harekete geçmesine yeten, bu tatlı mucizenin tarihi M.Ö. 1000 yıllarına dayanıyor. O yıllarda Amerika'da yaşayan yerliler, kakao tohumlarını öğütüp enerji veren içecek yaparlarmış. M.S. 1550 yılında İspanyol Cortes'le Avrupa'ya sıçrayan kakao tohumlarının, ağzımızda çikolata olarak erimesi yaklaşık 800 yılı bulmuş. Peki geçmişten günümüze ağızları tatlandıran çikolatanın birçok yararı olduğunu biliyor muydunuz? İngiltere'nin önde gelen gazetelerinden Mirror'da çıkan habere göre çikolatanın insan sağlığına pek çok yararı bulunuyor:

* Çikolatanın içinde bulunan antioksidanlar kanserle mücadelede faydalı. Kakao, kırmızı şaraba oranla iki; yeşil çaya oranla üç kat daha fazla antioksidan madde içeriyor.

* Çikolata aynı zamanda zengin bir kalsiyum kaynağı. Bu da güçlü kemiklerin oluşmasını sağlıyor.

* Çikolata geçmişten günümüze özellikle kadınlar üzerinde psikolojik olarak oldukça olumlu etkilere sahip. Çikolata kadınların kendilerini iyi hissetmelerini sağlayan endorfini salgılatıyor.

* Harvard Tıp Akademisi uzmanları, kakaonun yüksek tansiyonu düşürdüğüne dair bulgular elde ettiğini savunuyor.

* Güçlü dişleri sağlayan florid açısından da zengin olan çikolata, stresle mücadelede faydalı olan potasyumu da içeriyor.

* Bristol Üniversitesi doktorlarından Peter Barham, çikolatanın içinde bulunan bir maddenin uyarıcı etkisi bulunduğunu ve bunun da kişiye kendini iyi hissettirdiğini savunuyor.

* Çikolata büyük miktarda bakır da içeriyor. Bakır, vücudun demiri absorbe etmesine yardımcı oluyor. Bu da cilde, damarlara ve dokulara faydalı oluyor.

* Kaliforniya Üniversitesi uzmanları her gün az miktarlarda çikolata yemenin kanda pıhtılaşmayı önlediğini savunuyor. Bu da ani kalp krizlerinin önüne geçiyor.

* Çikolata aynı zamanda yiyen kişiye enerji veriyor ve diğer tatlılara oranla kan şekerini hızlı yükseltmiyor.

* Bağışıklık ve üreme sistemi için faydalı demir ve çinko çikolatada bolca var.

Bu tat her derde deva
* Kahve içmek yerine çikolata yemek çok daha yararlı, çünkü çikolata kahveye oranla çok daha az kafein içeriyor.

* Çikolata diğer tatlılara oranla diş sağlığı açısından daha zararsızdır; çünkü sütlü çikolata yüksek miktarda protein, kalsiyum ve fosfat içerir. Bu maddeler de diş minesini koruyor.

* Çikolatadaki doymuş yağ oranı, kandaki kolesterol seviyesinin artmasına neden olmuyor.

Kaynak: Sabah Gazetesi

11 Mayıs 2010 Salı

SAĞLIKLI YAŞLANMANIN DEĞİŞMEZ KURALI


SAĞLIKLI YAŞLANMANIN DEĞİŞMEZ KURALI


Vücudunuzu korumaya ve yaşlanma süreci için hazırlamaya bugünden başlayın. Hayatın başında başlanan düzenli yeme ve egzersiz alışkanlıkları yıllar boyunca enerjinizi ve canlılığınızı koruyacak ve ayrıca aktif bir zihne sahip olmanızı sağlayacaktır.

Ehow.com isimli internet sitesinde yer alan habere göre, alkolden uzak durmak ve işlenmiş karbonhidrat tüketimini azaltmak ve tam tahıllı, besleyici seçenekler beyninize ve vücudunuza yeterli enerjiyi sağlar. Kalp ve şeker hastalığı riskini artıran doymamış yağ ve işlenmiş şekerden uzak durun.


Sağlıklı beslenmeyle birlikte haftada en az 4 saatlik egzersizin birleşimi sağlığa oldukça yararlıdır. Son yıllarda yapılan araştırmalar, bazı egzersiz tiplerinin bilişsel yetenekler için diğerlerinden daha faydalı olduğunu gösteriyor. Egzersiz kan dolaşımını artırıyor, özellikle beyne giden kan akışını artırıyor ve organların sağlıklı işlemesini sağlıyor.

İşte yaşlanmayı durdurmaya yardımcı birkaç yöntem:


1. Egzersiz: Archives of Internal Medicine isimli dergide yayınlanan çeşitli klinik deneyler ve araştırmalar, egzersizin bunama ve bilişsel yetenekleri geliştirmede önemli bir element olduğunu açıklıyor. Araştırmacılar, hafıza, karar verme ve sorunları çözme yeteneği gibi zihinsel yetenekleri geliştirmede egzersizin oldukça faydalı olduğunu söylüyorlar.

2. Sağlıklı beslenin: Beslenmenizde meyve, sebze, fındık, fıstık, ceviz, omega 3 yağlarının bulunması gerekiyor. Ayrıca antioksidanla dolu ıspanak, sarımsak ve yaban mersini de sağlığınız için oldukça iyi. Antioksidanlar serbest radikallerle savaşıyor ve yaşlanma sürecini yavaşlatıyor. Genel olarak daha çok canlı renklerdeki sebze ve meyvelerde antioksidan bulunuyor, bu nedenle beslenmenizde her gün 5 rengi tüketmeye çalışın.

Meyve ve sebzenin yanında balık ya da keten tohumu beslenmenizin düzenli bir parçası olmalı. Bunlar sağlıklı beyin fonksiyonlarıyla ilişkili omega 3 yağ asitleri sağlıyor. Düzenli doymamış yağ tüketimi sağlıklı beyin fonksiyonları için gereklidir.


3. Sıvı tüketin: Su, kahve, çay ve taze sıkılmış meyve suları tüketin. Şekerli içecekleri, hazır meyve sularını ve alkolü beslenmenizden çıkarın.

Su besinlerin sindirilmesinde ve toksinlerin dışarı atılmasında size yardımcı olur. Kahve ve çayın antioksidan gücü ise zihinsel fonksiyonları geliştiriyor. Bitki çaylarında sindirimi kolaylaştıran, sinirleri yatıştıran ve bağışıklık sistemini artıran çeşitli bileşenler bulunuyor. Taze sıkılmış meyve suları ise antioksidan, vitamin ve mineraller içeriyor.


4. Öğrenmeyi bırakmayın: Bulmacalar, Sudoku ve yapboz ile zihinsel gelişim arasında her ne kadar doğrudan bir bağlantı olmamasına rağmen, aklınızı sürekli bu tür aktivitelerle meşgul etmek zihinsel fonksiyonları güçlendiriyor.


5. Stres yapmayın: Stresin zehirleyici bir etkisi vardır, sizi hasta edebilir, kalbinizi bozabilir ve hatta beyin fonksiyonlarınızı zayıflatabilir. Association for Psychological Science isimli dergide yayınlanan araştırmada, stres hormonunun hafıza faaliyetlerinin bulunduğu hipokampüs bölgesindeki nöron gelişimini engellediği bulundu. Derin nefes alma, yazı yazma, etkili problem çözümü ve kitap okuma gibi stresle baş etme yollarını siz de deneyin.


6. Sağlığınızı takip edin: Düzenli olarak kemik ölçümü, kolesterol testleri yaptırın ve göz muayenesinden geçin. Kan basıncınızı izleyin. Erkekler prostat, kadınlar da mamogram ve düzenli smear testleri ile potansiyel olarak problemli bölgelerdeki kanserli hücreleri erkenden teşhis edebiliyor.


Kaynak: http://sabahattingencal.blogspot.com/

26 Nisan 2010 Pazartesi

KAHVENİN YARARLARI


KAHVENİN YARARLARI

01.  Kahve, Kolesterolü düşürüyor.

02. Kahve, Ağrı kesicilerin etkisini yüzde 40 oranında artırıyor.


03. Kahve, Şeker hastalığının erken uyarı sinyali olarak kabul ediliyor.

04. Kahve, Göğüs kanseri riskini azaltıyor.


05. Günde 3 fincan kahve, astım tehlikesini azaltıyor.

06. Kahve girişkenliği arttırıyor.

07. Kahve, Siroz hastalığı riskini yarı yarıya düşürüyor.

08. Kahve, Nefesi açıyor.

09. Kahve, Kemikleri güçlendirir, ancak yaşlılar fazla tüketmemeli.

10. Kahve, Menopoz sorununu giderir.

11. Kahve, Tip 2 diyabeti ve Parkinson hastalığından koruyor.

12. Kahve, Selülit gibi cilt sorunlarına karşı etkili oluyor.

13. Kahve, Yüksek tansiyonu önlüyor.

14. Kahve, Pankreas kanserini azaltıyor.

15. Kahve, Kalp rahatsızlıklarını büyük oranda önlüyor.

16. Kahve, Bağırsakları düzenliyor.

17. Kahve, Depresyona karşı etkili.


kaynak:http://www.kahvekeyf.com/

8 Mart 2010 Pazartesi

KISIRLIK İÇİN DOĞAL TARİFLER


KISIRLIK İÇİN DOĞAL TARİFLER

        Erkekten ve kadından kaynaklanan kısırlıklarda halk arasında uygulanan tarifler.(Bu tarifler tamamen büyük anne ve babalarımızdan duyduğumuz  ve inaçlı bir şekilde uygulandığında fayda sağlayan tariflerdir.)

        Tarif 1. 4 bardak suya 3 tutam ısırgan otu konur 10 dakika kaynatılır. Ilıdıktan sonra süzülür. Günde 3 çay bardağı içilir.(Hem erkekten hemde kadından kaynaklanan kısırlıklarda çiftler birlikte kullanır.)
      Tarif 2. 4 bardak suya 1 çorba kaşığı ufalanmış böğürtlen kökü konur. 10 dakika kaynatılır. Soğutulur kadınve erkek günde 1 su bardağı birlikte içilir.


        Tarif 3. 8 bardak suya 1/2 demet dere otu ince doğranır konur. Üzerine bir avuç taze bakla ilave edilir. Yaklaşık20 dakika kaynatılır. Süzülür ılıklaştırılır balla tatlandırılarak içilir. (Kadından kaynaklanan kısırlıklarda kullanılır)

        Tarif 4. 1 tane taze alabalık çiğ olarak ezilir. Üzerine 1 tatlı kaşığı toz karabiber, 6 diş ezilmiş sarmısak,100 gr ince çekilmiş yağsız dana eti, 1 çorba kaşığı eritilmiş kuyruk yağı konur iyice yoğrulur. Tüm malzeme bir bütün haline getirilir. Fındıkta biraz büyük küçük hap şakline getirilir. Temiz bir kavanozda ve buzdolabında muhafaza edilir. Her sabah aç karnına bir adet hap yutulur.( Erkek kısırlığında kullanılır.)

        Tarif 5. Dişi tavşanın üreme organı pişirilir. Cinsi münasebetten önce yenilir.( Hem erkek hemde kadın kısırlıklarında)

        Tarif 6. Her gün buğday yağı, hurma yağı ve soya yağı karıştırılır 1 çorba kaşığı içilir.

        Tarif 7. Yulaf ezmesi, Kuzu karaciğeri ve yer fıstığı bolca tüketilir.

        Tarif 8. Bursa ili Çekirge sultan hamamı, Nevşehir ili Kozaklı orta hamamına gidilir. ( Kadından kaynaklanan kısırlıklarda)


        (Tarifler  Kastamonuda Hacı Hüseyin Eroğlu Beyden alınmıştır. 2003)